Evaluatie-instrument Werkend leren door vluchtelingen
In de praktijk blijkt dat vrijwilligerswerk, maar ook (taal)stages en werkervaringsplaatsen voor vluchtelingen niet altijd functioneren als een zinvolle opstap naar betaald werk. Daarom heeft KIS recent vier praktijken van werkend leren naast elkaar gelegd om een antwoord te formuleren op de vraag hoe vrijwilligerswerk voor vluchtelingen zo kan worden ingericht dat er daadwerkelijk sprake is van werkend leren.
KIS publicatie
Vluchtelingen
12 januari 2018
Naast de handreiking Werkend Leren als opstap naar werk voor vluchtelingen is het Evaluatie-instrument Werkend leren door vluchtelingen ontwikkeld. Dit instrument bevat materiaal voor de deelnemer, praktijk – en trajectbegeleider om het werkendlerentraject (tussentijds) te monitoren en te evalueren.
Publicatie details
- Titel
- Evaluatie-instrument Werkend leren door vluchtelingen
- Auteur
- Marijke Booijink, Monique Stavenuiter, Ikram Taouanza
- Uitgever
- Kennisplatform Inclusief Samenleven
- Jaar van uitgave
- 2017
Meer informatie?Neem contact op met:
Afbeelding