Mythe of waarheid in personeelsselectie: maken korte kennismakingen je personeelsbestand diverser?
Speeddaten, netwerkevenementen en beurzen: het zijn geschikte plekken om in contact te komen met nieuwe doelgroepen. Een langere kennismaking is echter effectiever om tot een divers personeelsbestand te komen. Wetenschappers leggen in deze korte video uit waarom.
Tijdsinschatting voorgestelde lesopzet (leestijden/lengte film etc. wordt in tekst aangegeven): 2 tot 5 uur
Lesopzet
Studenten schrijven een krantenartikel op basis van de inhoud van een van de mythe-of-waarheid-video's. Eventueel kan de docent hen eerst uitleggen hoe je een artikel schrijft. Afhankelijk van het niveau en de tijdsinzet kan je de studenten vragen om extra bronnen te zoeken en deze te gebruiken in het artikel. Voorbeeldopdracht: gebruik minstens drie extra bronnen.
Doelstelling materiaal
Uitleg waarom langere kennismakingen effectief zijn om tot een divers personeelsbestand te komen.